FacebookTwitter Bel voor een afspraak 071-2020200

Consument vindt informatie adviseur betrouwbaarder dan online

28 mei 2020

Als consumenten zich willen laten informeren over verzekeringen of hypotheek, doet twee derde het liefst een beroep op een adviseur. Dat vinden ze prettiger dan zelf online op zoek gaan naar informatie.

In een onderzoek onder een kleine 1.000 consumenten komt naar voren dat ruim de helft (51 procent) van de consumenten denkt dat ze met een onafhankelijke adviseur makkelijker informatie kunnen uitwisselen dan direct met een verzekeraar of bank. Een nog iets groter deel (56 procent) denkt zelf onvoldoende op de hoogte te zijn van de financiële voorwaarden om direct bij de aanbieder zelfstandig een financieel product af te sluiten.
Driekwart van de ondervraagden twijfelt aan de betrouwbaarheid van online informatie over financiële producten. Twee op de vijf geeft aan moeite te hebben met het online vinden van de juiste informatie over financiële producten. Bijna negen van de tien geeft aan dat zij het bij het afsluiten van een financieel product belangrijker vinden om goed geïnformeerd te zijn over de voor- en nadelen van een product, dan de snelheid waarmee dit product afgesloten kan worden.