FacebookTwitter Bel voor een afspraak 071-2020200

Klachteninstituut Kifid iets klantvriendelijker

1 september 2016

Het Klachteninstituut voor de Financiële Dienstverlening (Kifid) zal vriendelijker omspringen met klanten die zich niet aan de procedure houden. Dat zegt directeur Bas de Groot in De Financiële Telegraaf.

Kifid neemt alleen klachten in behandeling die eerst de klachtenprocedure bij de banken en verzekeraars zelf hebben doorlopen. Jaarlijks zijn er duizenden consumenten die dat niet doen en direct Kifid aanschrijven. Voorheen wees Kifid die klacht direct af en stuurde die dan terug naar de klager. Voortaan zal het instituut die berg klachten zelf naar de betreffende banken en verzekeraars doorsturen. “We willen het gevoel wegnemen dat iemand van het kastje naar de muur gestuurd wordt”, aldus De Groot. In de helft van de zaken die de geschillencommissie in behandeling neemt, boekt de consument succes.