FacebookTwitter Bel voor een afspraak 071-2020200

Uitzoekwerk maakt verzekeren ingewikkeld

15 november 2013

In het kader van het programma VerzekeraarsVernieuwen heeft het Verbond van Verzekeraars een bijeenkomst georganiseerd met consumenten. Centrale vragen: wat is een eenvoudige verzekering en waarom vinden consumenten verzekeren ingewikkeld?

Het bleek dat de meeste consumenten verzekeringen op zichzelf helemaal niet zo ingewikkeld vinden. “Als ik me erin heb verdiept en een product heb uitgekozen, valt het eigenlijk best mee; het is vooral het uitzoekwerk dat het ingewikkeld maakt en waarin ik geen zin heb”, aldus een consument.

Met één druk op de knop aanvinken welke risico’s je wel of niet wilt verzekeren, net zoals je doet wanneer je een vakantie boekt: dat zou volgens consumenten enorm helpen om verzekeren minder ingewikkeld te maken. Bij een schade voert eenvoud helaas niet altijd de boventoon. “Als ik een lekkage in huis heb, wil ik niet eerst twintig pagina’s onbegrijpelijke polisvoorwaarden hoeven doorspitten om erachter te komen of ik nou wel of geen dekking heb”, zei een andere deelnemer.